środa, 21 sierpnia 2013

Tutorial: Jak zrobić kokardę z papieru?

Zdarzyło mi się kilka razy zrobić kokardy z papieru- wykorzystywałam je w kartkach i zawsze pojawiały się pytania o to jak je zrobiłam. Podawałam wtedy linka do jakiejś koreańskiej strony ale ostatnio link mi zaginął i postanowiłam zrobić dla Was tutorial. Mam nadzieję że zdjęcia jak i moje wyjaśnienie będzie klarowne i że uda Wam się zrobić przepiękne kokardy!

Naszym celem jest taka oto kokarda:



A tak się ją robi:
 1. Przygotowujemy kwadratowy kawałek cienkiego papieru (u mnie papier do origami 10x10cm)
2. Odwracamy papier kolorową stroną do dołu. Przygotowujemy zagięcia na papierze- wzdłóż przekątnych i połówek kwadratu ( warto pomóc sobie i gotowe zagięcie przejechać paznokciem lub linijką)
3 i 4. Składamy w kwadrat
 5. Przygotowujemy zgięcie na wierzchołku kwadratu
6. Teraz musimy "wepchnąć" wierzchołek kwadratu do środka. Nie jest to łatwe, ale do zrobienia ;)
7. Powinniśmy uzyskać takie coś
8. Zaginamy "skrzydełka" do siebie 
 9. Powtarzamy zaginanie skrzydełek z drugiej strony. Powinien powstać nam kwadrat.
10. Łapiemy za dolny róg i odwijamy w górę
11. Przekęcamy o 90 stopnii (ważne- inaczej w kolejnym kroku przetniemy nie te krawędzie co trzeba)
12. Odwracamy na drugą stronę i przecinamy pokazane krawędzie
 13. Tak to powinno wyglądać 
13. Górny kawałek papieru zaginamy do dolnego
14. Zaginamy boczne skrzydełka w romby
15.Odwracamy na druga stronę
 16. Boki skrzydełek zaginamy...
17...i wkładamy do kieszonek utworzonych przez kwadrat znajdujący się pośrodku
18 i 19. Zaginamy obie strony
 20. Przecinamy pozostały kawałek papieru na pół. Utworzy nam to dolne wstążki kokardy
21.Odwracamy na druga stronę i zaginamy wedle własnego uznania ( możemy też je przyciąć)
22 i 23. Nasza własna kokarda :)


A tu przykład wykorzystania takich kokard







7 komentarze:

  1. Kokarda piękna - chętnie skorzystam z porady, tylko... nie wiem, czy ogarnę ;) Mama jednak nadzieję, że jak już siądę, wezmę papier w łapę, to jakoś się to potoczy :)Fajnie, że przygotowałaś ten tutorial :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękna ta kokarda! Super tutorial!

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetna, śliczny papier, z którego ją zrobiłaś :) Wykonanie jest prostsze niż wskazywał na to efekt :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetne. Efekt końcowy rewelacyjny. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Robiłam już kokardki na różne sposoby i nie wszystkie mi wychodzą, szczególnie udane wydaję się te na widelcu czy szablonie. Całkiem zgrabnie można zawiązać je też na palcach. Warto nauczyć się kilku sposób na ich wiązanie bo zawsze można wtedy zrobić coś nowego z innych materiałów jakie mamy pod ręką. Przykładowo takie nietypowe sposoby http://www.open-youweb.com/jak-zrobic-kokarde/ a może ktoś mi doradzić, jak związać podwójną kokardę? Tego jakoś nie mogę się nauczyć a widziałam kilka takich ładnych dekoracji, sama niestety ich nie potrafię zrobić.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wizytę i życzę miłego dnia!

Pages - Menu