wtorek, 27 sierpnia 2013

Kawowy przysmak

Dzisiaj podzielę się z Wami przepisem na fantastyczne muffinki. Jak do tej pory- moje ulubione i na pewno będę je piec dość często! Mają wszystko co trzeba- miękki środek, kawałki czekolady i lekko skarmelizowaną skórkę- po prostu idealne. Przepis znalazłam tutaj ale napisze też na blogu ;) W moim przepisie zwiększyłamilość kawy (2 łyżeczki to zdecydowanie za mało!) a olej zastąpiłam roztopionym masłem.


Składniki:

2 szklanki mąki
75g (5,5 łyżki) cukru
75g cukru brązowego lub nierafinowanego
2 łyżeczki proszku do pieczenia
2 łyżki kawy w proszku
1 łyżeczka cynamonu
1/4 łyżeczki soli
1 jajko
225 ml mleka
110ml oleju lub roztopionego masła
cukier/ekstrat/pasta waniliowa
kawałki czekolady


Wykonanie:

1. Rozgrzać piekarnik do 190C. posmarować foremkę na muffinki lub papierowe papilotki
2. W jednej misce wymieszać składniki suche, w drugiej mokre
3. Składniki delikatnie wymieszać razem- nie dokładnie! Mają być grudkowate, ledwo co wymieszane.
4. Przelać masę do foremek ( wypełnić je w 3/4)
5. Piec 22-24 minuty

Gorąco polecam! Dajcie znać jak Wam smakują jak je upieczecie!

3 komentarze:

  1. Uwielbiam mufinki :) Chętnie wypróbuję wersję kawową :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Rzeczywiście wyglądają przepysznie :) Ale zamiast kawy użyłabym kakao, bo nie lubię kawy :P

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję, że podzieliłaś się tym przepisem! Zrobiłam w blaszce i wyszło obłędne <3 !

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wizytę i życzę miłego dnia!

Pages - Menu